Anunțul Google care ar trebui să supere Facebook: ce serviciu lansează acum
Google+ a fost un eșec. Asta nu oprește compania americană de a încerca realizarea unei aplicații de social media la fel de mare ca Facebook.
Area 120, incubatorul Google, lucrează la o nouă aplicație de tip rețea socială numită Shoelace. Prin intermediul ei, utilizatorii ar putea organiza evenimente sau activități. După ce instalezi aplicația, ți se cere să-ți alegi niște interese, pasiuni, apoi Shoelace îți recomandă niște activități pe care le numește „loops”.
Poți să-ți organizezi propriile evenimente și există și o hartă unde poți vedea unde se organizează evenimente sau activități (plimbare în parc etc).
Shoelace e încercarea Google de-a face uitată propria rețea socială
Lansarea Shoelace vine la doar câteva luni după ce Google a închis oficial Google+, unul dintre cele mai răsunătoare eșecuri ale Google. Totuși, aici gigantul american nu mai face aceeași greșeală ca în trecut și nu încearcă să înglobeze toate funcționalitățile unei rețele sociale ca Facebook.
Shoelace se concentrează pe evenimente și pe o socializare mai personală a utilizatorilor. Poate cineva s-a mutat într-un cartier nou și vrea ca altcineva să-i explice cum stă treaba. Face un eveniment în Shoelace și se poate întâlni cu alți vecini de cartier.
Shoelace ar fi pentru evenimente
Aplicația este disponibilă pentru iOS și Android, dar funcționează doar pe bază de invitație și este disponibilă doar în New York. Google speră să extindă aplicația și în alte orașe din SUA.
Shoelace pare să fie o altfel de încercare în lumea asta a social media, dar nu o văd având un succes prea mare. Shoelace seamănă foarte tare cu Schemer, o altă aplicație pentru organizare de evenimente lansată de Google în 2011. Aceasta a fost închisă în 2014.
O fi descoperit Google ceva nou dacă încearcă același lucru a doua oară? Sau este doar o mișcare disperată de a încerca să se lupte cu Facebook?
În ultimă instanță, cred că Google va eșua cu acest Shoelace, la fel cum a făcut cu Schemer, deoarece utilizatorii au deja abilitatea de a organiza evenimente pe Facebook, poate nu în același mod, însă este greu de crezut că cineva va da Facebook pentru o altă aplicație doar pentru o funcționalitate puțin diferită.
În plus, nimeni nu vrea să-și facă încă un cont pe o altă rețea de socializare, deja avem prea multe. Iar Facebook pare de neclintit, chiar dacă este implicată în scandaluri aproape în fiecare lună, tot căștigă clienți, iar veniturile cresc.